tõstmine1

Meie sõnavaras tähistab tõstmise klassikalist tõstmist. Tõstmises on kaks tõsteviisi –  rebimine ja tõukamine. Rebimises tõstetakse kang üles sirgetele kätele ühe katkematu liigutusega, tõukamises tõstetakse kang esmalt rinnale ja seejärel tõugatakse üles.

Tõstmine on suhteliselt suhteliselt noor spordiala, esimesed mitteametlikud maailmameistrivõistlused peeti alles aastal 1891 Londonis. Medaleid jagatakse võistlustel nii rebimises, tõukamises kui kogusummas (rebimine+tõukamine), välja arvatud olümpiamängudel, kus medali saavab vaid kogusumma esikolmik.

Võistlus toimub erinevates vanuseklassides (U13, U15, U17, U20, U23, täiskasvanud, masters (+35)) ja kehakaaludes.
Naiste kehakaalukategooriad: -45, -49, -55, -59, -64, -71, -76, -81, -87, +87kg
Meeste kehakaalukategooriad: -55, -61, -67, -67, -81, -89, -96, -102, -109, +109kg

Võistlemist alustatakse varem kaalumisel tellitud algraskuse tõstmisest, mida saab enne soorituse algust veel kahel korral muuta. Minimaalne muutmissamm on 1 kg. Tõste loetakse sooritatuks, kui võistleja sooritab tõste ilma vigadeta ning fikseerib kangi, jalad sirgelt ja paralleelselt. Kangi langetamiseks annab kohtunik vastava märguande. Tõste õigsust hindavad kolm kohtunikku ja  žürii. Sportlane saab kummaski tõsteviisis teha kolm katset. Tõste sooritamiseks antakse aega 1 minut, juhul kui tuleb sooritada kaks järjestikust katset, on aega 2 minutit. Lõpptulemuse selgitamiseks liidetakse võistleja kummaski tõsteviisis saavutatud parim tulemus.
Absoluutarvestuses  reastatakse võistlejad kogusumma Sinclairi punktide järgi, mille arvutamisel võetakse arvesse nii võistleja kogusumma lõpptulemust kilogrammides kui ka võistleja kehakaalu. Sinclairi punktide alusel on võimalik öelda, kes võistlejatest on oma kehakaalu kohta kõige tugevam.
Kogu võistlus toimub põrandal, mille mõõtmed on 4,0×4,0 m. Võistluskang kaalub 20 kg meestel ja 15 kg naistel. Rahvusvahelistel võistlustel asub põrand laval, mille mõõtmed on 10*10 m.

Üldiselt peetakse tõstmist kõigi spordialade alustalaks. Kuna tõstmise treeningutega on võimalik arendada kogu keha üldfüüsilist seisu: jõudu, kiirust, jõuvastupidavust, plahvatuslikku hüppevõimet jne.

Meie spordiklubis on tõstmist võimalik harrastada nii lastel, noortel kui täiskasvanutel. Saavutusspordiga tegeleb meie klubi Eesti ja Euroopa meistrivõistluste tasemel, kus võistkondlikult  ja individuaalselt võisteldakse peamiselt noorte ja juunioride vanuserühmas. Lisaks kuuluvad klubisse individuaalsed meistersportlased, kes on konkurentsivõimelised nii Eestis kui rahvusvahelisel tasemel.

Sportlastel, kes on oma saavutustelt klubi paremikus, on kokkuleppel oma treeneri ning klubi juhtkonnaga võimalus kasutada klubi ruume ja saada erialast juhendamist vastavalt treeneri poolt määratud eritingimustel.

SK Jõud Junior on ühtlasi ka 2 spordiliidu liige:

  • Eesti Tõstespordiliit
  • Tartumaa Spordiliit

Tippspordi kohta uuri täpsemalt meie treeneritelt.

Tõstmistreeningu kestus: 1-1,5h. Riided: mugavad spordiriided ja -jalanõud
Treeningud toimuvad:
Grupp 1: E, T, K, R 15:00-16:30
Grupp 2: E, T, K, R 16:00-17:30, N ÜKE 16:00-17:00; L 10.00-11:30
Grupp 3: E, T, K, N, R 17:00-19:00; L 10:00-11:30 // E, K, R 17:00-18:00

Школа уже закончилась, впереди два месяца лета. Не знаете, чем занять своего ребёнка, чтобы его лето не проходило без пользы в соцсетях и телефоне? Приводите его (или её) к нам на тренировку! Набираем детей от семи лет и старше. Тренировки круглый год, до шести раз в неделю. Летом тренировки также проводим и на улице (скоро и про это Вам покажу видео). А пока «немного тяжёлой атлетике Вам в ленту».

Posted by SK Jõud Junior on Esmaspäev, 24. juuni 2019