tõstmine1

Kuigi tõstmist peetakse klassikaliseks spordialaks, on ta suhteliselt noor ala: esimesed mitteametlikud maailmameistrivõistlused peeti Londonis 1891. aastal.

Tõstmises on 2 tõsteviisi:

  • rebimine, mille puhul kang tõstetakse üles ühe katkematu liigutusega;
  • tõukamine, mille puhul kang tõstetakse kõigepealt rinnale ja seejärel tõugatakse pea kohale.

Meeste kaalukategooriad on järgmised: kuni 56 kg, kuni 62 kg, kuni 69 kg, kuni 77 kg, kuni 85 kg, kuni 94 kg, kuni 105 kg ja üle 105 kg.
Naiste kaalukategooriad on järgmised: kuni 48 kg, kuni 53 kg, kuni 58 kg, kuni 63 kg, kuni 69 kg, kuni 75 kg, kuni 90 kg ja üle 90 kg.

Võistlemist alustatakse varem kaalumisel tellitud algraskuse tõstmisest, mida saab enne soorituse algust veel kolmel korral muuta. Minimaalne muutmissamm on 1 kg. Tõste loetakse sooritatuks, kui võistleja sooritab tõste ilma vigadeta ning fikseerib kangi, jalad sirgelt ja paralleelselt. Kangi langetamiseks annab kohtunik vastava märguande. Tõste õigsust hindavad kolm kohtunikku ja  žürii. Sportlane saab kummaski tõsteviisis teha kolm katset. Tõste sooritamiseks antakse aega 1 minut, juhul kui tuleb sooritada kaks järjestikust katset, on aega 2 minutit. Lõpptulemuse selgitamiseks liidetakse võistleja kummaski tõsteviisis saavutatud parim tulemus.
Absoluutarvestuses  reastatakse võistlejad kogusumma Sinclairi punktide järgi, mille arvutamisel võetakse arvesse nii võistleja kogusumma lõpptulemust kilogrammides kui ka võistleja kehakaalu. Sinclairi punktide alusel on võimalik öelda, kes võistlejatest on oma kehakaalu kohta kõige tugevam.
Kogu võistlus toimub põrandal, mille mõõtmed on 4,0×4,0 m. Võistluskang kaalub 20 kg meestel ja 15 kg naistel. Rahvusvahelistel võistlustel asub põrand laval, mille mõõtmed on 10*10 m.

Üldiselt peetakse tõstmist kõigi spordialade alustalaks. Kuna tõstmise treeningutega on võimalik arendada kogu keha üldfüüsilist seisu: jõudu, kiirust, jõuvastupidavust, plahvatuslikku hüppevõimet jne.

Meie spordiklubis on tõstmist võimalik harrastada nii noortel kui täiskasvanutel.
Riietus: mugavad spordiriided ja sisejalanõud

Kestus: 1 – 1,5 h